Barnehagen har planleggingsdag 9. september.

Barnehagen har stengt 9. september for å delta på kurs om barn som utfordrer oss. Kursholder Emilie Kinge er barnehagelærer med embetseksamen i spesialpedagogikk. Hun har mange års erfaring fra arbeid i barnehage, men sin lengste praksis har hun fra arbeid i pedagogisk-psykologisk tjeneste, med spesiell vekt på barn med sosiale-emosjonelle vansker. Emilie er en varm og nær formidler og har lang erfaring i å veilede personale og foreldre i barnehage og skole, både individuelt og i gruppe. Hennes kompetanse favner barn og unge fra 0-18 år.

Kurset handler om barna som utfordrer oss med sin væremåte; de som strever med temperament, følelser og reaksjoner, og som ofte kommer i konflikt med sine omgivelser. Det handler like mye om de stille barna, de innagerende, som ofte sliter med konsentrasjon, oppmerksomhet og utholdenhet. "Vi har prøvd alt", sier vi ofte om disse barna, men har vi egentlig det? Disse barna er spesielt utsatt og spesielt sårbare ettersom de ofte påkaller vår irritasjon og vår kritikk, mens de mer enn de andre trenger vår innsikt og forståelse.