Informasjon til nye foreldre

I Risaksla barnehage er foreldre og barn alltid velkommen på besøk før de begynner.

ÅPNINGSTID

Risaksla barnehage har åpent fra kl. 07.00 - 16.15.

HENTE- OG BRINGESITUASJONER

Ta allitd kontakt med personalet når dere leverer eller henter barnet.
Det er den daglige kontakten som utgjør det uformelle samarbeidet, og det er av stor betydning.
Barnehagen bruker Kidplan til å registrere barn inn og ut.

Husk å del viktige beskjeder med personalet når dere leverer. Vi loggfører beskjeder slik at alle på avdelingen får samme informasjon.

Lukk alltid porten etter dere og ikke la bilen stå på tomgang på parkeringsplassen. Husk rygge når du parkerer slik at du har god oversikt når du skal dra.

Barn får ikke lov å gå ut på parkeringsplassen uten at det er voksne i følge.

KLÆR OG SKOTØY

I Lofoten har vi veldig varienrende vær. Det er derfor viktig at barna har nok av forskjellige typer klær og sko.

Regntøy, tynn parkdress og foret dress kommer man langt med gjennom et barnehageår. Det er også lurt å ha en jakke i barnehagen som tåler å bli brukt ute.

Det er greit å ha 2 luer og 2-3 par votter.

På vinterhalvåret burde barnet ha ett sett med ullklær og ett sett med fleeceklær.
Ellers er hals, ullsokker og lester en selvfølge på vinteren.

Behovet for sko varier veldig utfra sesongen, men barna bør ha joggesko, gode vintersko, cherrox og støvler.

Alle barna i Risaksla barnehage har en egen kurv for skiftetøy. Det er foreldrene som har ansvaret for å følge med at barna har det skiftet de trenger.

Vi anbefaler at det er minst: 2 truser, 2 t-skjorter, 2 par sokker, 2 strømpebukser,2 bukser og 2 gensere i skiftetøyskurven.

Husk å merk klærne til deres barn!

Hvis vi ser at barnet mangler noe får dere beskjed om det.

MÅLTID/MAT

Barnehagen har egen kokk. Barna får frokost, lunsj og et fruktmåltid i barnehagen.
Måltidene blir lagt opp slik at alle barna skal få oppleve en god felleskapsfølelse og føle at de hører til.
Vi legger vekt på god bordskikk.

FERIE

Alle barn skal ha 4 ukers ferie i tidsrommet 1. mai til 31. august, minst tre av disse sammenhengende jf. barnehagens vedtekter. All ferie skal meldes inn skriftlig til avdelingen eller styrer.