Vi har ansatt kokk!

Styret for Risaksla barnehage bestemte 3. mai at barnehagen skal ansette egen kokk. Etter en utlysningsrunde landet vi på Renate Krane. Renate er institusjonskokk og har hatt fagbrev som det siden 2001. Renate begynner tidlig på høsten 2023.

Kokkesatsingen er todelt. Den ene er det ernæringsmessige, vi ønsker å få inn en fagperson som kan lage sunn, ernæringsmessig og god mat til barna. Målet er at det skal serveres varm mat hver dag til lunch. Barna skal også få delta aktivit i tilberedningen og gjennom deltakelsen lære om god, sunn mat og utvikle gode vaner for et variert kosthold.

Den andre grunnen er at personalet får med tid sammen med barna. I dag blir mye av tiden som kunne vært brukt på barna, brukt på kjøkkenet. Denne tiden skal nå brukes på barna.