• Vi har ansatt kokk!

Styret for Risaksla barnehage bestemte 3. mai at barnehagen skal ansette egen kokk. Etter en utlysningsrunde landet vi på Renate Krane. Renate er institusjonskokk og har hatt fagbrev som det siden 2001. Renate begynner tidlig på høsten 2023.

• Besøk på Lofoten Seafood Center

I November var Marihøna på besøk hos Lofoten Seafood Center på Mortsund. Der fikk vi lære mye om tørrfisk, laks og prosessen som gjør at Lofoten er verdenskjent for sin fisk.

• Takk for i år!

Nå som sommerferien nærmer seg med stormskritt vil vi bruke anledningen til å takke dere alle for et fint og noe spesielt barnehageår!

• Barnehagen har planleggingsdag 9. september.

Barnehagen har stengt 9. september for å delta på kurs om barn som utfordrer oss. Kursholder Emilie Kinge er barnehagelærer med embetseksamen i spesialpedagogikk. Hun har mange års erfaring fra arbeid i barnehage, men sin lengste praksis har hun fra arbeid i pedagogisk-psykologisk tjeneste, med spesiell vekt på barn med sosiale-emosjonelle vansker. Emilie er en varm og nær formidler og har lang erfaring i å veilede personale og foreldre i barnehage og skole, både individuelt og i gruppe. Hennes kompetanse favner barn og unge fra 0-18 år.

• Lær mer om oss på barnehagefakta!

Barnehagefakta presenterer relevant og pålitelig informasjon om norske barnehager, og er primært rettet mot foreldre som ønsker å orientere seg i barnehagetilbudet før de skal søke barnehageplass.

• Barnas vikinggilde

I Februar deltok barnehagen på 25-årsdagen til Lofotr Vikingmuseum. Det var flere aktiviteter, sang og dans som stod i sentrum for feiringen.